הרקע


מנהלי בתי ספר, מחנכות ומורות נדרשים לנתב את מערכת החינוך והמעשה החינוכי בתוך סביבה סוערת ורוגשת. בתהליכי השינוי שהחברה הישראלית נמצאת בעיבורם, נדרשים אנשי החינוך לתת מענה ופתרונות למצבים חברתיים וחינוכיים מורכבים, טעוני מתח, כאשר כוחות בעלי עוצמה מטלטלים את החברה הישראלית ומערכת החינוך כולה.

מטרות הסדנה


הגברת מודעות המורה למשמעות האחריות והסמכות הפנימית שלו כיוצרת את האוטוריטה החינוכית ביחסיו עם : מורים, תלמידים והורים. אוטוריטה העשויה לאפשר לו לזהות נתיבי פעולה אפקטיביים להגברת סמכותו.
בסדנה זו יוכל המשתתף להשתמש בהבחנות שתסייענה לו לראות סוגיה זו באור חדש כך שיתאפשר לו לנקוט עמדה בנושא וליצור פתח לפעולה אפקטיבית והפעלת סמכותו בחוכמה.
המשתתף יזהה את מידת ההלימה בין האחריות לסמכות הפורמלית בתפקידו בביה"ס, וההשלכות למשמעות מילוי תפקידו.
מימוש מדרג האחריות החינוכית בביה"ס בשפה פשוטה: מה אמור המורה בבית הספר לבצע, ואם אינו יכול לבצע, אל מי הוא אמור לפנות על מנת לקבל פתרון למצב.
המשתתף יצור לעצמו נתיבי פעולה אפקטיביים להעצמת אחריותו וסמכותו.

תפוקות הלמידה


המפגש יאפשר למשתתפים לזהות את תחומי תפקידם, על מנת שיוכלו לחזק השפעתם החינוכית והמקצועית מתוך התבוננות והעצמת המקורות הפנימיים לאחריות והסמכות האישית שלהם.

שיטת הלמידה – הרצאות, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, סרטי הדרכה, טמ"ס.

אוכלוסיית יעד – צוותי ניהול, מורים ומחנכים, צוותים אורגניים.

מסגרת הזמן – 28 – 56 ש"ע.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט