מטרות ההשתלמות:

1

פיתוח יכולתו של מורה בביה"ס, כאדם היוצר למידה משמעותית במפגש עם תלמידיו, תוך פיתוח תהליכים שכוונתם:

פיתוח שיתוף פעולה בין המורה לכיתתו ככלל ותלמידיה כפרט

2חיזוק הדימוי העצמי של התלמיד וחיזוק אמונתו ביכולתו להצליח בלימודיו.
3למידה והכרת אסטרטגיות הנעה ליצירת הצלחה.
4פיתוח מיומנויות לימודיות, ארגון הלמידה ויצירתיות בשיטות ההוראה בכיתת הלימוד.
5המורה כמלהיב ומאתגר תלמידיו להתמודד ולהצליח

                   לכל ילד מגיע גיבור – ריטה פירסון (סרטון הרצאה בטד)

הארה: השתלמות זו מחוללת תוצאות תוך כדי ההשתלמות- ומותנת בקיום הסכם הלמידה עי המנחה והמורים המשתתפים

תכנית הלימודים:

 ראשי פרקים מרכזיים בהשתלמות

1.זיהוי נקודת העוצמה והכשל של המורה והמחנך בנושא הנעת תלמידים להצלחה.

*  ההסכם  –  ככלי לפיתוח יכולת ומוטיבציה ללמידה וכלי לפיתוח הכתה כנבחרת מנצחת.

2.אסטרטגיות הנעה במחקר וביישום. גורמים בולמים ומקדמים,3.המורה כמנהיג חינוכי המעצים ורותם תלמידיו להצלחה

4.

בנית תכנית פעולה של המורה להגברת המוטיבציה ויכולת למידה.5הכרות ויישום כלים מעורר מחויבות ומוטיבציה.

 

דרישות וחובות:

X לצבירת שעות לגמול ללא ציון: השתתפות במפגשים וביצוע מטלות בהתאם להנחיות

לקבלת גמול עם ציון:

  1. מרכיבים ישומיים לחינוך והוראה

   א. ביצוע אימונים יוצרי הצלחה – יישום הלמידה – ודווח למנחה על תוצאות ההתנסות.

   ב. ההשתלמות היא יישומית, ומבוססת על ההתנסות של המורה בכלים החדשים תוך הפקת לקחים ומסקנות אישיות.

הגשת עבודה   מורה המשתלם יגיש  דוח מסכם של מיזם אותו יפעיל המורה במהלך ההשתלמות. ותיאור התהליך שהוא עבר, והתהליך שתלמידיו עברו- והלמידה מהתנסות זו בהקשר של החומר המקצועי והשפה המקצועית שהיה בקורס.

שם בודק/ת עבודה/בחינה תוארו*

דר עמיר לוי/ + יהושע גלעד

 תחום התמחותו התנהגות ארגונית ומנהיגות חינוכית בשינוי 

 

ז. נושאי המפגשים:

מס' מפגשתאריךיוםנושאי הלימודשם המרצהשעת התחלהשעת סיוםמס' שעות
1.  הכרות עם הקבוצה, הכרות עם התכנית- זיהוי גורמים בולמים ומקדמים מוטיבציה אישית.יהושע גלעד  3
2.  מטרות כגורם הנעה- סימון מטרות תוצאתיות ובחירת קבוצת התלמידים ואפיונה.יהושע גלעד  3
3  תפקידו של המחנך והמורה – כמוביל תלמידיו להצלחהיהושע גלעד  3
4  *  פיתוח המוטיבציה האנושית – התיאוריות במחקר וישומןיהושע גלעד  3
5.  ההסכם ככלי יוצר מחויבות התלמיד בנית נתיב ההצלחה לתלמיד.יהושע גלעד  3
6  תקשורת אפקטיבית של מורה כמנהיג תלמידיו להצלחה- עוצמת ההקשבה.יהושע גלעד  3
7.  אבני דרך – הערכת מצב משותפת וסימון אבני דרך משותפות ככלי רתימה ומוטיבציה.יהושע גלעד  3
8.  סגננות במנהיגות חינוכית משליטה להשפעה- מנהיגות מעצבתיהושע גלעד  3
9  התמודדות המורה במצבי הצלחה (למידה מהצלחות) והתמודדות המורה במצבי כשלון(הפיכת בעיה להזדמנות)יהושע גלעד  3
10.  המשוב ככלי הנעה – משוב למורים, לקבוצה לתהליך ולקורסיהושע גלעד  3
 סה"כ  שעות30
         


ביביליוגרפיה:

  1. על מנהיגות, הוצאת משרד הביטחון.
  2. פיתוח מוטיבציה ויכולת למידה- יהושע גלעד בטאון התק"מ וביטאון אורט.
  3. ניהול ומנהיגות שינוי וחדשנות, ד"ר עמיר לוי – הוצאת רימונים.
  4. מנהיגות ופיתוח מנהיגות הלכה למעשה, איציק גונן ואליאב זכאי – הוצאה לאור משרד הביטחון.
  5. יסודות מנהל החינוך מנהיגות וניהול בארגון חינוכי, פרופ' יזהר אופטלקה – פרדס הוצאה לאור.
  6. גלגל התנופה, מטוב למצויין, ג'ים קולינס – הוצאת פקר.
  7. פיתוח מנהיגות חינוכית – עכשיו, יהושע גלעד מאמר – עלון החינוך התק"מ.
  8. מנהיגות במבחן, רונאלד א' חפץ – הוצאת ידיעות אחרונות.
  9. על המנהיגות, פרופ' מיכה פופר – משרד הבטחון.
  10. מנהל בית הספר כמנהיג חינוכי – עיונים במנהל וארגון חינוכי 1984.

ביביליוגרפיה באנגלית:  תצורף על פי בקשה

המנחה יהושע (ציק) גלעד

סיכום: עבודת סיכום

מיזם לפריצת דרך מורה ומחנך המחולל מוטבציה להצלחתם בלימודים ובחיים

מורה יקר 

הנך מוזמן ליצור ולבצע מיזם חינוכי , שמטרתו יכולת למידה והגברת המוטיבציה של תלמידיך בכתה הקבוצה הפרטנית או בשיעור הפרטני  זוהי הזדמנות עבורך לבטא  עצמך באופן מלא ואיכותי. בחר/י נושא שהיית רוצה לממש אותו, ולראותו פועל וחי. משהו שמזמין אותך לעשותו, ממש 'מדליק' אותך!

עקרונות למימוש המיזם :

  1. מטרות המיזם יהיו בתחום ההתנהגותי/רגשי/חברתי /לימודי  . כלומר: הוא אמור לחולל מוטיבציה ולהוביל לשיפור תפקוד והצלחה ביחסים החברתיים והישגים בלימודים של התלמידים שבחרת לפתח מוטיבציה ויכולת למידה  בכיתתך .
  2. למיזם החינוכי פדגוגי הגדר מטרות תוצאתיות, ניתנות למדידה.
  3. במיזם יעשה שימוש בידע ובכלים שתרכשי בקורס.
  4. המיזם יכלול מספר משימות (כפעולות קריטיות- יעילות) על רצף זמן, ומשיגות אבני דרך (יעדי ביניים)
  5. המיזם יתבצע על ידך וישתתפו בו תלמידים שבחרת להוביל להצלחה בתחילת הקורס.
  6. המיזם יכלול את : תכנון, הביצוע, ומשוב הערכה מעצבת והערכה מסכמת).
  7. המיזם יעוצב, יתבצע, ויסתיים במהלך הקורס.
  8. המיזם יתועד ויודפס, כדו"ח למידה אישי שלך המסכם, את כל שלביו, כדי לאפשר למידת עמיתים בקבוצה.
  • לאורך המפגשים הבאים בקורס, יוקדשו זמן ומרחב לבדיקת התקדמותכן ותמיכתכן בביצוע המיזמים . ובדווח האימונים ובמייל
  • מה צריך להופיע בדו"ח המסכם של המיזם למורה מחולל מוטיבציה ומחויבות להצלחה בלימודים ובחיים.
הסעיףהיקף
  1. הרקע לבחירת ו/או יצירת המיזם האישי שלך לצורך הלמידה

מהן הדילמות שאיתן אתה מתמודד ורצית לקדם בעזרת המיזם? מה רציונאל שלך ביישום המיזם להצלחת תלמידך.

מינימום עמוד.
  1. מה היו המטרות אופרטיביות של המיזם שלך
על פי הצורך
  1. מה היו המטרות תוצאותיות של תלמידך (תוצאות לשביעות רצון)
על פי הצורך
  1. תיאור תהליך ההתקדמות במיזם ברמת תאור המשימות שבצעת: הקשיים העיקריים איתם התמודדת , פתרונות שגיבשת ויישמת.
מינימום עמוד
  1. תהליך ההתקדמות המיזם ברמת היחסים עם התלמיד/ים עם הוריו עם שאר המורים בקורס ובכתה.

הקשיים העיקריים איתם התמודדת, פתרונות שגיבשת

מינימום עמוד
  1. תאור תוצאות המיזם להובלת תלמידים להצלחה

(מה נוצר, נוכח ומה חסר מול המטרות). עד כמה המיזם הנוכחי היה שונה מניהול מיזמים אחרים שהשתתפת? עד כמה להערכת היה זה מיזם מחולל שינוי? ובמה? מה עשה את ההבדל? האם הייתה זו פריצת דרך עבורך? תאר במה?

מינימום עמוד
  1. סיכום הלמידה אישית והתפקידית שחווית בפיתוח המיזם פורץ דרך לתלמידך.(נקודות מפנה, נקודות שבר התקדמות ונסיגה)
עמוד
    8  תרומת הידע ושיטת הלמידה מתוך ההתנסות   להצלחתך בקורס ובבית הספר.(ביצוע האימונים יוצרי ההצלחה)לפי בחירתך
  1. מקורות ביבלוגרפיים.
חצי עמוד.

אנו לרשותכם לאורך כל הדרך. בשלב זה התחילו לתעד לשמור כל פעולה חשובה : תיעוד דוחות אימונים יוצרי הצלחה מאמרים תדפיסים  והערכות מצב ההתקדמות.

בברכה ד"ר עמיר לוי ויהושע גלעד אחראים על הנחית הקורס.

סגירת תפריט