רקע
ק.ש.ר – המורה כמחולל תקשורת
המבוססת על היות התלמיד: קיים – שייך – רצוי – למורהו.
כולנו יודעים כי בתהליך ההוראה והחינוך, יש למורה יכולת גבוהה ביותר לחולל תקשורת שתעצים את עצמו ואת תלמידיו.
על מנת לשמור על חיוניות גבוהה ליצירת דיאלוג עם תלמידים נדרש המורה לפתח את יכולתו וכישוריו באופן מתמיד. 'חסמים' או 'בלמים' בתקשורת, עלולים להופיע בעת קונפליקט ולהישאר אצל המורה (כאשר הוא אינו מודע לחסם / בולם התקשורת שלו).
המטרה
1.המורה יכיר בדפוסי הדיאלוג שלו עם תלמידיו המעצימים אותו ואותם, ודפוסי תקשורת הבולמים אותו ואת תלמידיו.
2.המשתתפים יצרו נתיבי דיאלוג /תקשורת חדשים לק.ש.ר עם תלמידים ועמיתים.
3.המשתתפים יכירו באחריותם כגורם חינוכי המנהיג את תלמידיהם לחולל דיאלוג מעצים עם התלמידים.
4. המשתתפים ידעו להתיר דיאלוג ש'הסתבך' וליצור דיאלוג חדש ומעצים.
נושאי הלמידה
א. מה מייחד דיאלוג מעצים שיחה או 'דיבור שיגרתי'.
ב. מהו הסגנון האישי שלי ביצירת דיאלוג כאשר אני יוזם או כאשר התלמיד יוזם.
ג. כיצד ניתן בכל עת ובכל תנאי ליצור דיאלוג מעצים.
ד. התמודדות עם חסמים או הסתבכות בדיאלוג.
ה. כיצד מחוללים ק.ש.ר מעצים עם תלמידים.
ו. השפעת הדיאלוג על תפקודו המקצועי של המורה, ותפקודו הלימודי של התלמיד.
שיטת הלמידה
הרצאות, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, סרטי הדרכה, טמ"ס.
אוכלוסיית יעד
צוותי ניהול, מורים ומחנכים, צוותים אורגניים.
מסגרת הזמן
30 ש"ע. כל מפגש 4 ש"ע אקדמיות (לפחות).
ניתן לקיים מפגש אחד עם חדר מורים על מנת ליצור מודעות לתפקיד המורה כמחולל דיאלוג מעצים.
על מנת להטמיע נדרש המורה לעבור תהליך של שינוי עמדות, עיבוד רגשות ואימון בתרגולות תקשורת מעצימה.
מנחים: מנחי חברת גלעד