הרציונאל

 

א. פיתוח האחריות האישית והחברתית – את זה כולם רוצים המנהלים, המורים, התלמידים וההורים!

ב. הישגים לימודיים קשורים במימוש ערכים, אמונות והשקפת עולם המתגבשת (או המבולבלת של התלמידים שלנו). לכן ברצוננו להניח אתגר חינוכי וגישה הרואה את: החינוך לערכים כמעצים הישגי התלמידים והמורים.

איך עושים זאת?

סדנה מעוררת מחשבה על הדרך להעצמת הקשר: בין ערכים להישגים לימודים. שאלות שנעסוק בהם במפגש יהיו בין היתר:

א. האם יש קשר בין מימוש הערכים: אחריות אישית וחברתית, כבוד הדדי, ערבות, מעורבות חברתית להצלחה בלימודים?
ב. באיזו מידה נקלענו לסיטואציה של 'פיקוח' על אחריות התלמידים, במקום פיתוח אחריות התלמידים? מה מחירה? מה רווחיה? האם ניתן לפעול אחרת?
ג. האם ניתן בבית ספרנו לעצב תהליך שיטתי ועקבי לפיתוח אחריות אישית וחברתית אצל תלמידים המבטאים בהתנהגותם חוסר אחריות?
ד. כיצד מתחלקת האחריות להצלחת התלמידים בין המורים, ההורים והתלמידים?
ה. כיצד להביא לידי ביטוי אותנטי של המעורבות האחריות והאכפתיות החינוכית והערכית של ההורים?
ו. האם וכיצד ניתן להעצים אחריות אישית וחברתית כבסיס לחינוך ערכי והצלחה בלימודים.
וחוץ מזה כל שאלה וסוגיה החשובה לכם בהקשר זה פתוחה לדיון חקירה והבנה.

מסגרת הלמידה: החל מ- 4 ש"ע אקדמיות ועד להשתלמות מוסדית בגישת האימון ויישום 30 שע  מפגשים.

מה משמעות המושג: אחריות?

המילה מאַחֲרָיוּת היא מילה מדהימה – כמו כל השפה העברית:
ראשית היא מתחיל ב- א ומסתיימת ב- ת, והכוונה היא שכשמישהו לוקח אחריות, היא צריכה להיות כוללת מההתחלה ועד הסוף.
שנית, המילה אחריות היא מילה במשמעות מצטברת, כלומר:
א – הכוונה היא לאני , קודם כל אני צריך לקחת אחריות על עצמי.

אח – לאחר שלקחתי אחריות על עצמי אני יכול לקחת אחריות על אחי. הכוונה למעגל הקרוב מאד אלי.

אחר – השלב הבא הוא לקיחת אחריות על האחר – והכוונה היא לכל אדם.

אחרַי – ברגע שלקחתי אחריות על שלשת המעגלים הראשונים אני יכול להוביל אחרַי

אחריו – אמונה. יש כאלו שיגידו אלוהים, יש כאלו שיגידו הבריאה, אנרגיה קוסמית

ולבסוף – אחריות.

מה שעוד לומדים מהמילה המדהימה הזו היא שיש חשיבות לסדר:

אדם אינו יכול להיות אחראי על אחר לפני שהוא אחראי על עצמו.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט