הרקע

מערכת החינוך פועלת בתוך מגזר המינהל הציבורי הפועל על פי מדדים וקודים מקצועיים הממוקדים בניהול יעיל של התשומות עליהם הם מופקדים. חברות כלכליות ועסקיות פועלות על בסיס מדד הצלחה ידוע: רווח כלכלי ועסקי.

על רקע התביעות מבתי הספר לתוצאות והישגים גבוהים, מתבקש מאנשי החינוך ללמוד את שיטות ההצלחה של התחום העסקי וליישם אותן נכון בכתה ובבית הספר.

מזה מספר שנים פועלת במערכת החינוך תכנית מרום, ותכנית בתי ספר בניהול עצמי. מטרת התכניות ליצור אפקטיביות משמעותית בכ- 1000 בתי ספר בתחום היסודי שזוהו כתת משיגים. 

גישה זו מיושמת היום בבתי ספר בניהול עצמי. ניתנות סמכויות  למנהל והנהלת בית הספר שלא היו בעבר, ואוטונומיה בתכנון בביצוע ובבקרה בתחומים שעד כה לא היו באחריות וסמכות בית הספר.

השתלמות זו של 'ניהול הכתה כעסק חינוכי' מיועד לבתי ספר בניהול עצמי מורים אשר מוכנים לנתח ולהעריך את פעולתם בכלים של מינהל עסקים.

הנחת העבודה שלנו היא כי: המורה, סגל ההוראה בבית הספר, המנהלים, הפיקוח וכל משרד החינוך עוסק בעיקר ב: : הקניית דעת, הקניית מיומנויות, הקניית ערכים, הקניית שפה, הקניית השכלה. אם כך רצוי שאנשי החינוך ישתלמו וידעו איך לגרום לכך שהתלמידים יקנו את "המרכולת החינוכית וההשכלתית", כלומר, ידעו איך ל'מכור ולשווק' לתלמידים : ספרות, תנ"ך, מתמטיקה, אזרחות, אנגלית וכו'. ידעו איך למכור את הערכים שהם רוצים שהתלמידים ירכשו מהם.

מטרת ההשתלמות 

פיתוח דרכי חשיבה ויישום בלתי שגרתיות המכוונות ליצירת תוצאות טובות, ע"י הכרות עם עולם המושגים מתחום ניהול עצמי ומעולם  העסקים והתאמתם לתרבות הארגונית בבית הספר ולכיתה – כ'עסק החינוכי' המוצלח שלכם!

תפוקות הלמידה

1.המורה יכיר וילמד את דרכי ניהולה של הכתה בניהול העצמי כעסק חינוכי מוצלח המחולל הישגים במשאבים נתונים.
2.המורה יגביר את המודעות החינוכית ל'מוצר' שהוא רוצה להקנות לתלמידיו וידע כיצד לרתום את תלמידיו לרכוש את הדברים אותם הוא רוצה להקנות.
3.המורה יבין את משמעות יחסי ספק – לקוח עם תלמידיו, והמשמעות האופרטיבית לפעולתו המקצועית.
4.המורה ילמד להכין 'תכנית חינוכית מוצלחת' (תכנית ההוראה המביאה למיטב ההישגים).
5.המורה ילמד אסטרטגיות שיווק ומכירת 'מוצריו החינוכיים והלימודיים.
'6.המורה ילמד להתמודד התמודדות אפקטיבית עם התנגדויות ולגרום לתלמידיו לרכוש את מוצריו.
7.המורה כלקוח ולא רק כספק או בעל עסק חינוכי של מי? ו"מי יטפל בי"? – איך יוצרים מצב בו גורמים שונים בבית הספר ירצו לתמוך אותו כ'ספקים' של המורה ולשנות גישתם אליו?

נושאי הלמידה

א. התמודדות עם שינוי – פרדיגמת חשיבה חדשה לפעולה אלטרנטיבית של המורה עם כיתתו.
ב. ניהול עסקים – מושגי יסוד והרלוונטיות שלהם בחינוך ובעבודת המורה בכתה. בבית ספר בניהול עצמי
ג. זיהוי ואיפיון 'המוצר החינוכי' של המורה וחשיפתו.
ד. יחסי גומלין מצוינים של ספק לקוח – ויישומם בכתה כ'עסק חינוכי'.
ה. המורה כמנהל הכתה כעסק חינוכי מצליח.
ו. הכנת 'התכנית העסקית' כלומר: תכנית ההוראה /עבודה של המורה בכתה ליצירת הצלחה (מדד ההצלחה: התלמידים 'קנו' את מרכולתו של המורה).
ז.התמודדות עם 'התנגדויות למכירה' של המוצרים המדהימים של המורה בכתתו.

שיטת הלמידה: למידה פעילה, חקר ,התנסות הרצאות, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, סרטי הדרכה, 

אוכלוסיית יעד: סגל בית הספר, בהשתלמות מוסדית מורים מקצועיים (רצוי מאותו תחום), בעלי תפקידי ניהול בבית הספר, צוותי ניהול אורגניים, צוותים מקצועיים . עד 20 משתתפים בסדנה.

מסגרת הזמן
* קורס שנתי – 30  ש"ע.
* קורס קצר – 12 – 16 ש"ע (בתוך מסגרת השתלמות רחבה יותר).

מנחה: יהושע גלעד – יועץ ארגוני בכיר לפיתוח בתי ספר ומערכות חינוך.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט