פיתוח יכולת המורה ליצור דיאלוג מעצים עם תלמידיו (להפוך את הדפקט לאפקט)
מספר התכנית בגפ"ן – 42385
השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!
שיפור האפקטיביות של המורה והמחנך ליצירת הישגי תלמידיו
התחום: שיפור אסטרטגיות ההוראה וניהול תכנית ההוראה בכתה.
הנחות העבודה (רציונאל)
- כל אחד רוצה להצליח – המורה והתלמיד!
- על מנת להצליח נדרשת רמה גבוהה של אחריות אישית להצלחה.
- על מנת להגיע למיצוי מרבי של משאבי המורה נדרשת רמה גבוהה של שילוב בין שלושה תחומים:
- מקצועיות גבוהה בהוראה.
- רמה גבוהה של ארגון וניהול תכנית הלימודים.
- יכולת גבוהה של המורה לתקשורת בין אישית עם תלמידיו.
- יחסים בין אישיים איכותיים ותקשורת אפקטיבית בין המורה ותלמידיו/ה הם תנאי חשוב ליצירת הישגים לימודיים.
המורה הוא/היא הגורם המשפיע וניתן לפתח בו/ה את יכולת ההובלה והמנהיגות על ידי הקניית מיומנות של רתימה ומחויבות להצלחה בלימודים.
- ניתן לפתח יכולות אלו ע"י יצירת אסטרטגית למידה תוך כדי וע"י התנסות ויישום ההוראה בעשייה היום יומית!
מטרות ההשתלמות
פיתוח יכולתה של המורה והמחנכת בביה"ס, כאדם היוצר וגורם ללמידה משמעותית במפגש עם תלמידיה תוך פיתוח ויישום תהליכים שכוונתם:
- ניהול תכנית ההוראה כתוכנית עבודה אפקטיבית של המורה בכתה הרלוונטית.
- ניהול שיעור ועיצוב נתיבי הצלחה בדרך שתביא ללמידה מיטבית של התלמידים – מצוינות של שיעור.
- ניהול אפקטיבי של היחסים הבין אישים של המורה עם התלמידים כפרטים וכקבוצה היוצרת הצלחה בלימודים.
- פיתוח שיתוף פעולה בין המורה לכיתתה ככלל ותלמידיה כפרט, תוך הבהרת הערכים עליהם מושתת ביה"ס והערכים האישיים של המורה.
- פיתוח יכולת ומיומנות המורה להנהיג תלמידיה להצלחה, תוך התמודדות מול קשיים נסיבות והתנגדויות ע"י הפעלת מיומנות רתימה ויצירת מחויבותם הפנימית להצלחתם.
נושאי למידה אפשריים
הארה: פרט לשני נושאי פתיחה המורים המשתתפים בבית הספר בהשתלמות המוסדית שותפים להחלטה במה להתמקד
- אבחון יכולות הכתה והתלמידים ככלי למורה המקצועי לפיתוח תכנית פעולה לימודית אפקטיבית!
- הצבת מטרות ונקיטת עמדה – הקנית מיומנות ניהול לפי יעדים (B.O) ככלי לפיתוח תכנית פעולה יוצרת הישגים למורה ולתלמידים. הצבת המטרות תשמש גם ככלי הרותם ומניע תלמידים לפעולה משותפת ולהישגים! הקניית מיומנות, הגדרת מטרות תוצאתיות למורה ולתלמידים.
- פריצת דרך חינוכית – עיצוב תפיסת פעולה חינוכית של המורה המאפשרת פריצת דרך בהישגים לימודיים והתנהגותיים של תלמידי כתתה!
- מיפוי אסטרטגיות ההוראה והלמידה – בחינת האפקטיביות של אסטרטגיות ההוראה והלמידה בכתה הרלוונטית למורה. הפעלת תהליך הלמידה תוך בקרת התוצאות של תהליך ההוראה והישגי הלמידה.
- ההסכם יוצר הצלחה בלמידה – הקנית מיומנות להפעלת ההסכם ככלי לפיתוח יכולת ומוטיבציה של התלמידים ללמידה וככלי לפיתוח תמיכת תלמידי הכתה כקבוצת למידה אפקטיבית!
- פיתוח המוטיבציה של התלמידים – התיאוריות במחקר ויישומן ע"י כל מורה בכתתה.
- פיתוח אחריות אישית ומחויבות אישית (ללמידה, להוראה, לשיתוף פעולה וכו'), ויצירת מחויבות פנימית להישגים!
- התמודדות אפקטיבית עם 'נקודות שבר' והפיכתן להזדמנות חדשה להצלחה.
- הערכת תכנית הפעולה המקצועית של המורה והישגיה – תבוצע לאורך כל התכנית.
בחירת הנושאים תהיה תולדה של הצבת המטרות האישיות של משתתפי הקורס ותעשה בעצה אחת עמם.
מסגרת הלמידה בהשתלמות
על מנת להשיג אפקטיביות גבוהה של הלמידה בהשתלמות אנו ממליצים על המבנה הבא:
סדנה המורכבת מהרצאות, דיונים, ניתוח אירוע, תכנון והערכה
מיזם בית ספרי בן 30 ש"ע -120ש"ע כולל אימון אישי לכל מורה.
תנאים יוצרי הצלחה
למצטרפים להשתלמות תובהר אסטרטגית הלמידה היישומית בהשתלמות, בחירתם להשתלמות תדרוש מהם מחויבות ליישם את הלמידה החדשה בתוך העבודה השוטפת בבית הספר.
במידה וירצו המשתתפים גמול עם ציון יגישו למנחה :
1. "אימונים יוצרי הצלחה" (תרגיל בשפת האוניברסיטה).
2. דו"ח סיכום על הלמידה שלהם מתוך ההתנסות.
אוכלוסיית יעד: חדר מורים לומד
תפוקות מצופות של ההשתלמות
שיפור האפקטיביות (שיפור הישגים) של המורה בהקשר של:
- שיפור משמעותי ביכולת הניהול המקצועית של המורה את כתתה ואת תכנית העבודה המקצועית שלה.
- שיפור יכולת המורה לנתח את מערך פעולותיה המקצועיות והניהוליות ולהפיק לקחים ומסקנות לשיפור ביצועים והישגים.
- הבנת היתרונות וחשיבות הפעולה לפריצת דרך לימודית ומקצועית.
- שיתוף הפעולה של התלמידים עם המורה יגבר (בתחום התפקודי והלימודי).
- הקטנת השחיקה של המורה בתפקידה בביה"ס! שיפור תחושה אישית והתלהבות מעבודת הכתה.
- הפעלת יוזמות חינוכיות לימודיות (לפחות!) של המורה לשיפור הישגי התלמיד
בתחילת ההשתלמות מגדירים המשתתפים את התפוקות (ברות-מדידה!) אותן הם בוחרים להפיק לפיתוח יכולתם, לפיתוח התלמידים בכיתת המורה כמדד להערכת הצלחתם!