פיתוח מוטיבציה ויכולת למידה (העצמת האפקטיביות בשעות הפרטניות)

מספר התכנית בגפ"ן – 41548

 התכנית עוסקת ביכולת המנהיגותית של המורה/מחנכת להניע את תלמידיה להצלחה. עיצוב דפוסי חשיבה והתנהגות המאפשרים לכל מורה ותלמיד לחולל הצלחה גם במצבי תסכול וחוסר אונים. התוכנית היא בהיבט יישומי המבוססת על התנסות המורה/מחנכת. פריצת הדרך של המורה היא בנכונותו/ה לאמץ דפוסי חשיבה אלטרנטיביים. מוכנות המורה לעבוד עם תלמידיו/ה מקרוב תוך תמיכה ללא סייג בהצלחתם. התוכנית נותנת למורה/מחנכת כלים יישומיים להשפעתם על תלמידיהם.
 
שיפור תחושת הערך העצמי של התלמיד והמורה.
 
 הנהלת בית הספר, הצוות החינוכי, יועצת, חשב בית הספר.
 
 החלטת הנהלת בית הספר ליישום התכנית בבית הספר, יצירת הסכמה ומחוייבות של מחנכות ומורות להשגת יעדי התוכנית, חוזה עסקי עם בית הספר.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה! ​

 

 

המורה כמחולל המוטיבציה ויכולת הלמידה של תלמידיו!

מטרות הסדנה

 פיתוח יכולתו של מורה בביה"ס, כאדם היוצר למידה משמעותית במפגש עם תלמידיו, תוך פיתוח תהליכים שכוונתם:

  • פיתוח מיומנויות לימודיות, ארגון הלמידה ויצירתיות בשיטות ההוראה בכיתת הלימוד.
  • פיתוח שיתוף פעולה בין המורה לכיתתו ככלל ותלמידיה כפרט.
  • חיזוק הדימוי העצמי של התלמיד וחיזוק אמונתו ביכולתו להצליח בלימודיו.
  • למידה והכרת אסטרטגיות הנעה ליצירת הצלחה.
  • המורה כמלהיב ומאתגר תלמידיו להתמודד ולהצליח.

נושאי הלמידה האפשריים

*  זיהוי נקודת העוצמה והכשל של המורה והמחנך בנושא הנעת תלמידים להצלחה.

*  ההסכם  –  ככלי לפיתוח יכולת ומוטיבציה ללמידה וכלי לפיתוח הכתה כנבחרת מנצחת.

*  אבחון יכולת התלמיד והכתה ככלי לפיתוח תכנית פעולה חינוכית.

*  הגדרת מטרות – כתהליך מניע ורותם תלמידים ומורים לפעולה משותפת.

*  פיתוח המוטיבציה האנושית – התיאוריות במחקר וישומן .

*  תפקידו של המחנך והמורה – כמוביל תלמידיו להצלחה.

*  פיתוח המחויבות האישית להצלחה בלמידה.

*  פיתוח כלים ליצירת מוטיבציה – פיתוח, יישום והערכה.

*  ניהול משימה בזמן – כיצד לאמן תלמידים להכנה אפקטיבית לבחינה.

*  שעורי הבית אימונים יוצרי הצלחה – אתגר למורה המקצועי.

*  התנהגות המורה במצבי הצלחה ובמצבי כשלון – כיוצרת למידה.

*  פיתוח פרויקטים  יישומיים – תוך כדי הסדנא – ורכישת כלי תכנון – ליישום והערכה.

*  המשוב ככלי המעצים את יכולת ומוטיבציית התלמיד.

אפשרויות הלמידה ובבתי הספר

  1. השתלמות סדנאית בת – 30 ש "ע.

דרישות ההשתלמות

* כל מורה שבחר להצטרף לסדנה, נוטל מחויבות להשתתף בכל המפגשים ולאורך כל מפגש.

* הלמידה מתקיימת במפגשי הקבוצה ויותר מכך, בזמן העבודה של המורה עם כתתו. תרגול או אימון ליישום הלמידה הוא תנאי להשתתפות.

* כל משתתף  יתבקש לבצע 'אימון יוצר הצלחה  הקשורה ללמידה במפגש וישלח למנחה במייל, למפגש הבא!

* בסוף הסדנה יתבקש כל משתתף לתכנן ולבצע ולדווח על  מיזם  חינוכי לימודי בנושא – פיתוח מוטיבציה ויכולת למידה –  ויזכה לתמיכה וחניכה להצלחתו מהמנחה.

* המשתתפים: כ- 25 מורים מקצועיים/ מחנכי כתות.

סגירת תפריט