הנושאים יועברו על פי דרישות המזמין. ניתן להדריך נושא בודד, פרק בודד, סדרת נושאים ועד קורס שלם. הכל על פי צרכי המשתתפים ותכנית הקורס ויעדיו.
א. למדריכי בני נוער בקיבוץ/במושב/בקהילה
- תפקיד המדריך: בהיבט החינוכי פדגוגי.
- ארגון תפקיד המדריך: אחריות וסמכות בתפקיד, נוהלי עבודה וממשקים עם גורמים בקהילה.
- יעודה וחזונה של חברת בני הנוער בקיבוץ/במושב/בקהילה.
- הגדרת מטרות חברת בני הנוער כתהליך ארגוני וחינוכי.
- בנית תכנית חינוך חברתי משמעותית בשיתוף מדריך הקבוצה, ההורים והקהילה (כולל חינוך לערכים למעורבות ואחריות חברתית).
- יצירת הסכם / אמנה חברתית ויישומה המוצלח! – ההסכם ככלי לפיתוח אחריות אישית וקבוצתית (ולא ככלי לפיקוח על התנהגות) .
- להפוך את ה'דפקט' ל'אפקט' (להפוך בעיה להזדמנות) – התמודדות אפקטיבית במצבי עימות. שיפור יחסים בין צוות נעורים וחברת הנעורים.
- חברת הנעורים כחברת 'הזנק' (סטארט-אפ) – פיתוח ערך האחריות והיוזמות העסקיות, הכלכליות, החברתיות והחינוכיות בקהילתם.
- פיתוח הניהול העצמי – הכשרת בני נוער לתפקידי ניהול ומנהיגות חברתית בקבוצתם ובקהילתם.
- דילמת האחריות והסמכות בתפקיד רכז וצוות נעורים (חלוקת האחריות בין צוות ההורים והנוער).
- שיפור התקשורת עם הנוער, הפיכת עימות לשיתוף!
- המדריך בהתמודדות אפקטיבית ליצירת גבולות ודרישות חינוכיות ברות ערך.
- פיתוח מנהיגות חינוכית, ופיתוח מנהיגות נוער הלכה למעשה!
- פיתוח מוטיבציה לפעילות החברתית.
- חינוך לדמוקרטיה בחברת נעורים.
ב. נושאים אפשריים למפגשי מדריכי גילאים ז' – ט'
- בניית תכנית שנתית למועדון הנעורים הצעיר.
- ההפעלה החברתית ככלי חינוכי.
- שיתוף הנוער בתהליכי ניהול המרכז החברתי.
- מתן הזדמנות ליוזמות אישיות לכל נער ונערה – לביטוי עצמי מלא!
- פיתוח אחריות אישית וצוותית.
- עיצוב חזות הבית כסביבה חינוכית מטפחת.
- ארגון החג והמסיבה – הכנסת ערכי ותרבות החג לחברת הילדים.
- העצמת המרח"ב החינוכי .
ג. נושאי מפגשי למידה ל מדריכי חברת ילדים צעירה
- תפקיד המדריך בחברת הילדים הצעירה. נקודת המבט החינוכית, הערכית והארגונית ניהולית.
- תכנית שנתית לחברת הילדים (מטרות, יעדים, אירועים ופעילויות תומכות המטרות).
- הפעלה חברתית ככלי חינוכי.
- הקניית מיומנויות חברתיות לילדי חברת הילדים הלכה למעשה (תקשורת, ניהול וארגון, התמודדות במצבי לחץ, מניעת אלימות).
- אלף פרחים יפרחו – יזמות ופרויקטים חברתיים, פיתוח האחריות האישית.
- פיתוח עבודת צוותים – ניהול פרויקטים.
- הצלחה בארגון אירועים ומסיבות.
- ארגון חופשות – בדגש חינוכי – חסכוני ויעיל!
- שיפור תקשורת בין-אישית בין מדריך לקבוצה.
- תקשורת נכונה עם הורים, דרך למעורבות וקשר.
- תכנית ק.ש.ר. להעצמת תקשורת עם ילדים בקבוצה.
מסגרת הלמידה בקורס
החל ממפגש הדרכה חד פעמי, דרך סדרה של שלושה מפגשים ועד לתכנית הכשרה שנתית – בהתאם לצרכים שלכם.