המטרה
להכשיר מנהלות מערכת החינוך בקיבוץ, לניהול איכותי מתקדם בקהילה משתנה, ומיצוי כישורי המנהיגות החינוכית.
נושאי הקורס
תפקיד מנהלת מערכת החינוך בקיבוץ: אחריות, סמכות, סגנון ודפוסי ניהול.
אבחון צרכי המערכת ככלי להצבת יעדים ומטרות.
בניית התכנית השנתית בהיבט: ארגוני, ניהולי, פדגוגי ותקציבי (עסקי), מעקב ובקרה.
פיתוח והעצמת יכולת המנהיגות החינוכית של מנהלת מערכת החינוך בקיבוץ.
מנהלת המערכת כמפתחת ומעצימה הצוות החינוכי ומחויבותו למשימה החינוכית.
ניהול מערכת החינוך בסביבה סוערת.
הקנית מיומנויות ניהול: תקשורת פנים ארגונית וחוץ ארגונית, תהליכי קבלת החלטות ויישומן, בקרה והערכה של תהליכים ותוצרים חינוכיים ארגוניים ועסקיים (תקציביים).
פיתוח יוזמות, פרוייקטים לשיפור המערכת החינוכית.
התמודדות אפקטיבית עם קונפליקטים בניהול המערכת.
מנהל מערכת החינוך הקיבוצית כיוצר השרות החינוכי האיכותי.
טיפול אפקטיבי בלקוחות מערכת החינוך.
ניהול עסקי של המערכת – פיתוח התכנית העסקית.
פיתוח מוטיבציה של עובדות הענף לשיפור השרות, המקצועיות ורווחיות הענף.
מערכת החינוך כעסק חינוכי.