הרציונאל

מורים הנדרשים לפעול בתהליך ההוראה ולהתמודד עם התנגדויות, נקלעים לעתים למצבים המלחיצים אותם בעבודת ההוראה והחינוך. במצב כזה נוטים מורים להטיל את האחריות למצב על גורם חיצוני להם: ההנהלה, השכר, הדרישות, התנהגות התלמידים, ההורים, משרד החינוך, העירייה, 'המצב' וכו'.

מצב כזה עלול להכניס את צוות המורים למצב שחיקה או במילים אחרות: 'שותפות העוצרת' את היכולות וכישורי הצוות החינוכי, מה שעלול לבטל את היתרון היחסי של עבודת הצוות – סנרגטיקה.

ניתן ע"י רכישת מיומנויות מתאימות לחולל טרנספורמציה (מהפך!) וליצור מחדש את ה'שותפות היוצרת' בצוות – סנרגטיקה חיובית, המשפרת ביצועים, תוצאות ואיכות חיי המורים.

כוונת ההשתלמות 

ליצור דפוסי תקשורת בצוות בשיתוף פעולה, המאפשר לחולל ביצועים טובים, תוצאות טובות ומוראל צוות גבוה בצוות החינוכי.

תפוקות ההשתלמות 

שאלת חקר: איך מתחלקת האחריות להצלחת התרגיל (ב%) בין 3 האקרובטים? כמה אחריות לתוצאה צריך להביא כל משתתף?

1.בהשתלמות  זו משתתפים מנהל בית הספר והמורים ומסכימים מחדש על הנושאים שהם אחראים להם במשותף, ועל יצירת נתיבי פעולה לשותפות יוצרת בין המנהל/ת והמורים.
2. בהשתלמות  מטופלים כל הנושאים שבמחלוקת המביאים ל'עצירה' בשותפות ויצירת מצב חדש של שיתוף פעולה תומך ומעצים.
תכנית זו מאפשרת לצוות הניהול (או כל צוות אחר בבית הספר) להבחין: ברמת השותפות הקיימת 'נכון לעכשיו' בצוות שלהם ולזהות:
א. האם הצוות החינוכי פועל בדפוס 'תקיעות' או צמיחה והתחדשות.
ב. האם הדפוס הקיים בצוות החינוכי הוא דפוס שותפות העוצרת את יכולת הביטוי העצמי של חברי הצוות החינוכי וצוות הניהול, או שותפות יוצרת המאפשרת לכל מורה בצוות לתרום את מלוא יכולתו ותרומתו לצוות כשותף התומך ומפתח את הביטוי הכולל של כולם.
3. המשתתפים יבחינו במידת האפקטיביות ושיתוף הפעולה בין המנהל והמורים ליצירת הצלחת הצוות ויפתחו יחד דרכי תקשורת ויחסי גומלין שיעצימו את הצוות והמנהלים גם יחד.
בסדנה לומדים המשתתפים להסיר 'אבני נגף' בשיתוף הפעולה בתוך הצוות וליצור תהליך שיעביר את חברי הצוות מתקיעות (שותפות עוצרת) לשותפות יוצרת.

שיטת הלמידה – שיחות תרגולים, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, סרטי הדרכה.

מסגרת הזמן – כ-30 ש"ע  + 20 שעות יעוץ/אימון  אישי למנהל/ת.

אוכלוסיית יעד – לצוותים אורגניים של צוות המורים העובדים יחד ביום יום, ורוצים לשפר את תפקוד ואווירת הצוות בביה"ס.

מנחה – ציק גלעד- יועץ ארגוני בכיר למערכות חינוך ובתי ספר.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט