ראציונל
תהליכי העבודה בבית הספר נוצרים לעתים פערי ביצוע בתכנית העבודה החינוכית והלימודית המשפיעים גם על השגת התוצאות.
שיטת 'המקל והגזר' ידועה, אך לא תמיד מביאה תוצאות….ואם כן לא תמיד במחיר כדאי.
ניתן לאמן מורים מחנכים ומנהלים ליצור תוצאות טובות, וסגירת פערי ביצוע לרתימת התלמידים להצלחתם ולהצלחת בית הספר, בעלות נמוכה ותועלת גבוהה.
אני מציע לכם לקיים סדנה לקבלת כלים להעצמת פעולת רתימה ומחויבות המורים שילמדו לרתום את תלמידיהם להצלחה. מתאים במיוחד לבתי ספר בתכנית מרום, ובתי ספר בניהול עצמי.
מטרות ההשתלמות
1.המשתתף יבחין מה היא ההבחנה רתימה, במקום הבחנות כגון: הנעה,שכנוע, דרבון וכו'.
2.המשתתף יזהה את הגורמים היוצרים והבולמים את יכולת רתימתו.
3.המשתתף יגדיר לעצמו תוצאות לשביעות רצון לפעולת רתימתו.
4. המשתתף יבחין מה יוצר את מחויבות התלמידים שאתו ומה בולם מחויבותם.
5. המשתתף יבחין מהם הגורמים המערכתיים בסביבת העבודה החינוכית שלו המשפיעים על רתימה ומחויבות, וידע להוביל בתוכם.
6. המשתתף יזהה את היותו הגורם ליצירת רתימה ומחויבות התלמידים להצלחתם.
7.המשתתף ילמד כיצד ניתן ליצור מחדש ולהתניע תהליך המחולל רתימה ומחויבות לסגירת פערי ביצוע,לעמידה ביעדים ולשיפור הישגים חינוכיים ולימודיים.
אוכלוסיית יעד: כל הצוות החינוכי, הנהלת בית הספר, בעלי תפקידים בבית הספר ומנהלי צוותים מקצועיים וחינוכיים.
מסגרת הלמידה: השתלמות שנתית של 30 ש"ע.
הארה: לאחר כל מפגש יתבקשו המשתתפים לבצע "אימונים יוצרי הצלחה" בשגרת עבודתם. במפגש הבא ננתח את ההתנסויות והלקחים.
אפשר לקיים גם מפגש הדרכה להצגת הגישה והתנסות קצרה בה.
שיטת הלמידה: ניתוח אירועים, סימולציות ומשחקי תפקיד, למידה מתוך ההתנסות, סרטי הדרכה והצגת אסטרטגית הרתימה והמחויבות.
מנחים: צוות גלעד