רקע

על מנת לממש את הפוטנציאל המקצועי והחינוכי של סגל המורים נדרשת ההנהלה להעצים את תחום המקצוענות בהוראה של בית הספר. רכזים פדגוגים/ מנהלים פדגוגים וראשי צוותים מקצועיים, נדרשים להשביח את ניהול וארגון הצוות המקצועי ולהנהיג אותו להצלחה.

תפוקות התכנית

1.יצירת מודעות של רכז המקצוע לתפקידו כראש וכמנהיג צוות מקצועי.
2.הקניית מיומנות ניהול ישיבות צוות (תכנון, הכנות אסטרטגיות, הנחית צוות, סיכום מפגשי צוות).
3.הקניית מיומנות חניכת מורה מקצועי (תצפית, משוב, חניכה ובקרה).
4.העצמת אחריותו של רכז המקצוע להצלחת המורים בתחום המקצועי עליו הוא אחראי.
5.תכנון, יישום והערכת תכניות הלימודים בתחום הידע עליו הוא אחראי.
6.הפורום הפדגוגי (רכזי תחומי המקצוע) כצוות מעצב ומוביל פיתוח מקצועי של ביה"ס.

נושאי הלמידה

א. היבטים ארגוניים וניהוליים בתפקיד רכז המקצוע.
ב. מיומנות ניהול ישיבות צוות אפקטיביות.
ג. הכנת תכנית פעולה פדגוגית לשיפור הישגים לימודיים.
בניית תכנית הלימודים בתחום הדעת.
ד. מיומנות רכז מקצוע כחונך (מאמן) למורה המקצועי.
ה. מיומנות הדרכה והערכה ובקרת תהליכים לימודיים ומקצועיים בצוות הפדגוגי.
ו. התמודדות מול קשיים והתנגדויות בצוות.
ז. מפגש סיכום, משוב והערכת התכנית הפדגוגית.

משימות למידה ופיתוח מקצועי 

1.כל משתתף יגבש תכנית שנתית של המקצוע שהוא מלמד, כולל: מטרות, נושאים ויחידות לימוד, שיטות הוראה ומשאבי למידה ולו"ז.
2.כל משתתף יבצע את היישום על פי המודל שיוצג במפגשי הצוות המקצועי עליו הוא אחראי.
3.כל משתתף יצפה, ינחה, ייתן משוב ויחנוך מורה מקצועי (אחד לפחות) באופן שיטתי לאורך הקורס.
4.כל משתתף יבצע פעולת הערכה ובקרת תהליך העבודה המקצועית של המורה.
5.בסדנה כזו מומלץ מאד שהרכזת הפדגוגית של בית הספר תרתום את צוות רכזי המקצוע מביה"ס.

שיטת הלמידה – הרצאות, דיונים, משחקי תפקידים, ניתוח אירועים, סרטי הדרכה, טמ"ס, תרגולים והתנסויות.

אוכלוסיית יעד – צוות רכזי מקצוע בהנהגת ובהובלת רכז/ת פדגוגית ומנהל בית הספר.

מתאים מאד להשתלמות בפסג"ה לרכזי מקצוע מכמה בתי ספר.

מסגרת הזמן – 30- 60 ש"ע, 7- 14 בהתאמה מפגשים בני 4 שעות כל אחד.

השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף, הצעת מחיר, לתאום מפגש ולכל שאלה ובקשה!

סגירת תפריט